十一月 18, 2008

Separate Lives--- Phil Collins...

You called me from the room in your hotel

All full of romance for someone that you'd met

And telling me how sorry you were, leaving so soon

And that you miss me sometimes,when you alone in your room

Do I feel lonely too?You have no right to ask me how I feel

You have no right to speak to me so kind

I can't go on, just holding on to ties

Now that we're living separate lives

Well I held on to let you go

and if you lost your love for me,you never let it show, oh no

There was no way to compromise

So now we're living - now we're living

Separate lives

Ooh, it's so typical, love leads to isolation

So you build that wall - you build that wall

Yes you build that walloh yes, you build that wall

And you make it stronger

You have no right to ask me how I feel

You have no right to speak to me so kind

Someday I might - I just mightfind myself looking in your eyes

But for now we'll go on living separate lives

Yes for now we'll go on living separate lives

Separate lives...

老周翻唱Phil 的歌...當然,原唱更好... 聽起來很有感覺,雖然下載找了不少時間,不過總算找到了...

你在飯店裏給我打了電話...

對已經和妳相遇的人還那么滿是溫柔...

還和我說你那麽早離開是多麽抱歉...

你單獨在房間的時候,

有時候也會想念我...

我是否同樣孤獨?

...你沒有權力來問我的感受,

妳沒有權力對我甜言蜜語,

我已經無法繼續維持這段感情,

現在我們的生命,已經遙遙相望...

我讓你離開,自己在苦苦支撑,

即便你不再愛我,你也不願表露...

我們之間已經無法再相互忍讓...

所以...我們已經在各自走各自的路...

哦...真是太有特色了...

相愛,最後却導致了越走越遠...

于是你鑄起了高墻...那道高墻...

還越加越高...

...你沒有權力來問我的感受,

妳沒有權力對我甜言蜜語,

或許...我是說或許,某天我會發現

自己正凝視著你的雙眼...

不過現在,我們還是在各自走著各自生命的旅途...

没有评论: